My Self

My photo
Aku Manusia, Aku Hamba Allah, Aku akan buat apa saja tuk aku dapatkan apa yang aku nak, Segala halangan, adios amigos. Kau ta suka aku, oke, terima kasih. Aku ta kesah. Mafia K8 ♛

26 June 2012

Mencari yang pasti..

Bissmillahirrahmanirrohim..
Assalamualaikum warahmatullah wabarokatuh.
ya akhi, ya ukhti,,


based on title, many will predict, what is it,, huh?? 
yes! MENCARI YANG PASTI ,,
sebenarnya,, aku masih mencari ape y aku cari sebenarnya,,

Adakah CINTA?
Pada siapa??
Pada si dia y aku tetap sayang ke,,walaupun kami tiada ape2 dah..
CINTA SEJATI ke?
wujudkah lagi cinta seperti itu di zaman Metropolitan ni?
wait n see,,

ataupun..
CINTA pada ALLAH,,
InsyaAllah,, aku ta kan berhenti mencari Cinta-Nya,
Semakin aku cari,, semakin tenang hati ini,, 
Aku berdoa, agar apa yang aku cari.
dan hasilnya,, tidak sia-sia dan..
aku mengharap keredhaan-Nya..
duniawi wa ukhrowi..

Saat aku taip entry ini,,
engatan aku sentisa engatkan dia,,
siapa? anda pasti tahu..
walaupun hati ini berkata, benci,meluat,menyampah bile jumpe dia,,
nampak dia,,
jauh sudut hati aku,, dia masih di hati aku,, cuma, aku dah bulee kawal perasaan aku skunk.
aku ta nak terburu-buru dlam buat keputusan,,
cukuplah kesilapan y aku buat dulu,,
bia lah kami ini kekal status KAWAN a.k.a BFFF
lau dia nak ade makwe, aku ta kesah da,, tu hak dia, life dia,,

Tapi saat kitorang berpandangan tadi,,
kenapa aku ta bulee alihkan pandangan mata aku daripada mata dia,,
waktu tu aku hanya fikir,,
kenapa kami jadi seperti ini sekarang..
pandangan mata yang ade seribu makna..
kami saling berpandangan..mata bertentang mata..
aku cuba elak, tapi ta mampu..
aku terlampau rindukan pandangan mata itu..
redup mata nya,,buatkan aku ase terkenang kembali,, cewahh
tapi, perasaan waktu itu,, ta dapat nak digambarkan,, 
suke,benci,marah,sayang, semua ade,,

Aku ta kesah pun dy mintak aku ajar dy bel..
aku seronok dpt tolong kawan2 aku,,
Maafkan sy andai sy pernah berkasar bahase ngn awk,,
bukan niat sy nak berkasar,, tpi sy cuba utk lawan perasaan sy pada awk,,
sy ta nak berharap lagi pada awk..
cukup cukup sudahh
cukup sampai disini saja..

Doa saya pada awk,, awak berjaya dalam dunia dan akhirat..
menjadi anak y soleh..taat ibu bapa,, banggakan mereka..
dpt cari isteri y solehah.. 
n y paling sy nantikan adalah..

awak dan sy..
kite grad same2..
dgn kawan2 kite smua..
dan y paling penting..

saya nak sarungkan topi dan jubah grad tu pada awk nanti.. 
dan waktu itu..
itulah kali terakhir kite bergambar bersama..
sebab sy tahu,, awk bukan milik saya..
dan sy redha..

tu harapan sy, pada awk.
haraplah tertunai.. :)

No comments:

Post a Comment